Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Hocking hills och Indiana

Publicerad 2015-10-06 04:39:38 i Allmänt,

Heeeej

Verkligen svårt att sova just nu så vad kan vara bättre än att dela av mig fler upplevelser här? Hoppas att allt har gått bra för er därborta.

Efter volleyboll match så har det varit en lugn helg, äntligen med tupplur, serier och bara VILA! Jag har saknat denna känslan av att bara göra ingenting. Varje helger är jag alltid upptagen med någonting. 

Som sagt, det har varit en lugn helg, åtminstone fredag och lördag. Söndag åkte vi till hocking hills. En vacker ställe och värt att besöka. 

Helgen efteråt åkte vi till Indiana och kollar på amerikansk fotboll. Seriöst, jag är glad att amerikansk fotboll existerar inte i Sverige. Att få se spelare slåss eller knuffar mot varandra väldigt hårt är tillräckligt för mig. Jag stod vara några meter från dem och de var väldigt hårdhänt. Jag skojar inte, det skulle kunna bli ett blodbad.
Indiana förlorade mot hörande skolan men de lyckats tagit touchdown några gångar så det var åtminstone ett bra match.

I lördags åkte vi till parken och det var skönt att promenera och kopplar av. Dessutom har jag besökt en ställe som har varit en del av filmen, The Fault in our stars. 

Idag har det varit väldigt långt dag i skolan med uppgifter och läxor som vanligt. Längtar tills fredag.....


Hocking Hills



Fredags humör...

Amerikansk fotboll
(Orange tröjor är Indiana school for the deaf)


Parken 
(Stället som har filmats i the fault in our stars)

Ett fin utsikt på sjön

Lite humor behövs





Tror nog att det var allt för att dela idag. Jag börjar nog bli trött nu. 

Vi ses nästa gång 😊

Kommentarer

Postat av: Anna S

Publicerad 2015-10-06 08:00:54

Härliga bilder, roligt att läsa att du har det bra och upplever roliga saker! Snart är det Halloween :-) XXXXX / Anna, Ellen och Moa

Postat av: Daisy O Kirkegaard

Publicerad 2015-10-06 08:58:18

God morgen:)

Åh det ser dejige billeder hos jer og det var en rigtigt smukke natur og ja det har du ret at det giver roligt i sind.

Jeg elsker det billede hvor du prøvede at løbe fra Tova:)
Sov godt. Men så er du allerede lagt dig i seng. Kys moar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela