Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Thanksgiving & Jul

Publicerad 2015-12-26 03:17:59 i Allmänt,

God jul och Gott nytt år!

Hoppas att ni har haft en fantastisk julafton med er nära och kära!

Ni är säkert nyfiken om hur Amerika firar jul, samt thanksgiving?

Nu ska jag berätta vad jag har upplevt sedan jag åkte hem från en fantastisk helg i Washington D.C.


Bussturen mot blinda skolan för att öva inför en stor teater.
Lite pratstund kan det tillåtes under övning, eller hur?
Ja, det verkar som selfie är ett måste.

Hösten teater med min dramaklass.

Ja, ni kanske minns att jag nämnde och visade en bild att lärare kunde skoja mot varandra, detta är ännu ett exempel. Jag vet fortfarande inte om det är awesome eller opassande...
Så förbereder vi inför Thanksgiving!

Ja, jag ska inte ljuga nu. Kalkon är verkligen utsökt!
Familj-selfie med värdfarmor som kommer på besök från Kanada.

En Thanksgiving-rätt.
Och så blir det efterrätt!


Helgen efter thanksgiving åkte vi till en mall och hade en liten familjstund. Ni kan säkert märka att det är omöjligt att få en normal familjebild med värdpappa.




Vid en affär hittade värdpappa en leksak med form av handen att lägga på en finger. Så såklart lekar vi lite med det. Resultat ser ni nedan.



Första helgen i december hade vi Academic Bowl tävling i OSD. Femton skolor kom och tävlade mot varandra. Jag och några andra jobbade som medhjälpare så vi fick en röd t-shirt med "Gopher" bakom.


Ganska tufft att vara en medhjälpare om jag ska vara ärlig. 

En bild med Alien och tjejerna 😊


Efter tävlingen så gick vi till caferina tillsammans och kollade på ANTM för att heja på Nyle DiMarco.
När de avslöjade att han vann så blev folk galen. Jag menar allvar, de hoppade runt och skrek högljutt! 


En kväll åkte vi till Columbus Zoo med värdmamma och värdesyster.
Ja, värdesyster verkar ha svårt att härma vår ansiktsuttryck 😊

En fladdermus. Ja, jag erkänner att hen ser lite läskigt ut...

Lite glass och pratstund med väninna innan jullov.


Vi får väl lov att ha lite kul innan julteater.
Ja, vi är coolare än dig.

Sistaårselever får lov att leda teatern.

" Wow! Alla superhjältar som lärar sig teckenspråk! "

"Men... Jag ville ju leka med snömannen!"
" Låt oss presentera två high-school elever som ska sjunga en musik"

" ÅH HERREGUD! DÄR KOMMER JULTOMTEN!"
" Kan vi ta en selfie med dig?" frågade jag.
"Självklart!" svarade Jultomten.

En julbild med värdesyster.

Den berömda Star Wars har kommit i bio och amerikaner var verkligen galen i filmen så jag hängde bara med...

Bilturen mot värdmormor för julafton. 20 grader varmt istället för snö? Ja, vädret. Jag är besviken på dig.



Värdmamma bad mig att baka lussekatter för julafton.
Ja, solen sken väldigt starkt...

Inte en av mitt bästa lussekatter men släkten sade åtminstone "delicious!!!"

Så står alla presenter redo! Men... Vi får inte öppna dem tills morgonen därpå. Tror ni att jag kommer att kunna hålla tålamod?


Inte alla amerikaner brukar åka till kyrkan men värdmormor gör det så vi hänger bara med.



Middag för julafton. Det var verkligen gott men jag föredrar danskt mat.

Men efterrätt... Jösses!!

Jag ville testa att ta en pokerface med värdpappa men ni kan se att jag suger...


En familjebild i hotel. Men vänta lite, vad gör värdpappa i garderob därborta?

Finns det någon som älskar böcker mer än jag? Så har ni svaret här.


FaceTime med familj i Sverige för att skicka julhälsningar. 

Presentkort till bokaffär! Vem är mer glad för presenten? Jag eller Tova?



Så var julafton över! Vid ett kiosk hittade jag det och ville testa för att jag har sett sånt här i alla filmer, typ. Det var gott!


Pyjamas-presenten från värdföräldrar.
(Gotta love you until I die ❤️)


Så har mitt månad varit sedan dess! Vi ses nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela