Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Avresan gick jättebra! (not)

Publicerad 2015-08-12 23:20:00 i Allmänt,

Heeej
 
Nu har jag äntligen kommit fram till mitt nya hem i Columbus, Ohio!
Men gick avresan bra? 
 
Vi åkte till Köpenhamn flygplats i Kastrup och träffade andra utbytesstudenter från Danmark. Vi checkade in bagage och satte oss i planet. Resan till Newark gick jättebra och de danska utbytesstudenter skulle stanna kvar i Newark och bo i hotellet för en läger medan jag åkte vidare och skulle lämna in min bagage vidare till PHI. Men när jag väl skulle checka in så sade peronalen att flyget var inställd och jag skulle ta en annat flyg mot Charlotte i North Carolina istället. Så jag väntade i två timmar tills jag äntligen går in i planet men när jag kollade vilket tid nästa flyget mot Columbus kom, så stod det att flyget åker om 40 minuter medan jag fortfarande sitter i planet och har inte landat än. Jag fick typ panikattack i 30 minuter och jag hoppades bara att jag kunde hinna med flyget så när jag gick av planet så sprang jag fort fram till personalen och bad dem att vänta på mig så jag sprang mot gate snabbt och kom fram väldigt andfådd. När jag väl kollade på skärmen så stod det att flyget mot Columbus var också sen! Så jag blev tvungen att vänta i två timmar till....
Efter två timmars väntan så gick jag till gate efter jag hade ätit. Men det fanns inga flygplan som står där. Jag såg en massa folk som väntade vid gate och efter en studn såg jag att personalen pratade till dem och efteråt lämnade alla sin flygbiljetter till personalen. Jag visste inte varför så jag lämnade in min också. Efter en stund upptcäkte jag att personalen var tvungen att skriva in våra biljetter och skriver ut en ny för att våra biljetter funkade inte att checka in...
Så jag väntade i två timmar till, jag blev verkligen irriterad och väldigt trött efter att inte sovit i 27 timmar.
Till slut kom vi in i planet och flög mot Columbus.
Jag skulle vara framme där kl 22.20 men problemet med flyg och sånt så kom jag fram kl 04.00 på natten istället, argh!
Men när jag väl kom dit så träffade jag min värdmamma och värdsyster som väntade på mig. De såg inte ens trött ut, vilket förvånade mig men jag var också glad at tjag äntligen kom fram. Så vi körde till hem och jag fick äntligen en riktigt bra sömn!
 
Nästa morgon åkte vi till stan för att äta frukost och det var så gott! Efteråt åkte vi till mall och jag köpte några saker att behöva inför skolan. 
 
Snart ska vi åka till min skolan och kollar runt!
 
 
 
 
Lunch på planet mot Newark.
Inte så gott men jag överlevar :)
 
 
 
 
Landade i Columbus på natten och självklart ska man ta en bild med värdsyster 
 
 
 
 
Morgon därpå åkte vi till en ställe och åt frukost. Jag kan bara beskriva frukost med ett ord: Delicious!
 
 
 
Vi ses nästa gång! 

Kommentarer

Postat av: Daisy olvhøj kirkegaard

Publicerad 2015-08-13 06:34:25

Åh stakkels du men dejligt at det er overstået nu og så er du der hos dem nu, nyder det-/ glæder mig til at læse næste gang

Postat av: Petra

Publicerad 2015-08-13 10:21:38

Samma sak hände mig! Jag kom hem 3 timmar försent. Men huvudsaken är att du kom fram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-13 20:06:51

Tack för din blogg. Spännande att läsa den bra du kom fram. Ser fram emot at läsa mera i denna blogg. Kramis josse

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-13 20:09:46

Pyha Pyha. Jag blev också svettig när jag läste din berättelse. Vad bra du kom fram o du klarade det. Yes. Du beskriver det så bra. Ser Ferm emot till flera. 😊 kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela