Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Vardagar, överraskningen, babyn.

Publicerad 2016-03-12 02:39:19 i Allmänt,

Hej hej hej

Idag är det exakt sju månader sedan jag flyttade hit. VART TOG TIDEN IVÄG?
Jag skojar inte, bara två och en halv månader kvar tills jag åker tillbaka. Jag ser inte alls fram emot det....
Men låt oss inte fokusera på framtid utan nutid, eller hur?

Vad har hänt under dessa veckorna i februari plus mars?

Låt oss börja med en av min favorit dagar: biokväll med värdpappa!
Och en av min jobbiga vän som tar selfie med min mobil jämt...
En torsdagskväll åkte vi till flygplatsen för att hämta värdfarmor från Kanada.
Men men... Det var inte värdfarmor som kom, det var min bror. Kunde jag fatta det? Nej! 

Det visade sig att vi båda visste inte om detta. Han åkte omedveten till flygplats i Danmark med föräldrar och han fick veta att han skulle åka hit. Det slutade med att värdmamma ville filma mig och Tova medan vi väntade (jag trodde att värdfarmor skulle komma). Men det slutar med att Nikolaj kom gående mot mig. Min tanke var:
" Men vänta, vad? Det kan inte stämma. Nikolaj är ju... Han är ju hemma i Sverige. Vi pratade ju nyss i FaceTime!  Hur....?" Tills han kramade mig. Jag stod fortfarande still och PAFF som fan.

Han skulle stanna i en vecka så han följde med till skolan och hade lektioner med mig. Bara för att han hade sportlov betyder det inte att han kan tillbringa det i lugn och ro, haha.

Ja, jag blev skicken till rektors kontor. 
Väldigt omtänksamt av värdpappa och Nikolaj som bryr sig om mig, eller inte?
( jag hamnade inte i trubbel, bara så ni vet.)

Efter skolan så är det tiden för social innan hemåt.



En helg åkte vi runt i staden och han testade en av Amerika godaste slush-ice, kallades ICEE. Blåa tunga efteråt 🙊


En av världens bästa glasställe, Graeters!
(Made in Ohio)
En mansdocka med LÅNG-arm? Gissa vem är den skyldige?
Nikolaj+Värdpappa= bästisar 😊



En skoldag åkte vi till teater.
Ja, ni kan nog gissa varför jag rynkade min ögonbryn när Nikolaj fotade oss?

Sistakväll med Nikolaj.
Familjen firade " Happy Ayyam..... Whatever." Med goda middag och presenter.
Familj-selfie. 
(Nikolaj och värdpappa, lika som bär...)


Sista dagen för Nikolaj!
( Nikolaj och värdpappa, lika som bär...igen)


Sista bilden innan hans avresan. 
(Förut var det tre månader tills vi träffas igen men nu säger jag två och en halv månader kvar!)

Medan Nikolaj flyger mot Chicago... ( inte avundsjuk alls) kör vi tillbaka och kollar på Tovas basketmatch.
Kvällen innan skolan åkte vi ut och fikade.

I skoldagar kan värdpappa vara lite rastlös...


En projekt i skolan lärde vi mer om framtiden. Som jobbintervju, laga mat, ekonomi och sist men inte minst, familj.
Vad innebär det? Jo, läraren gav oss en packet mjöl och vi skulle klä det som en baby. Gissa vad som hände sen? Läraren sade åt oss att vi skulle ta med oss "babyn" i tre dagar, vi får absolut inte ta baby ifrån oss. Vi skulle låtsas att det är ett riktigt baby så gissa vad som hände mig? Jag skulle ut och äta middag med kompis men jag hade babyn. Jag hoppades att min värdföräldrar kunde ta hand om det medan jag skulle ut men läraren tillåtade inte det så jag blev tvungen att ta med mig babyn i resturang, mataffär och bussen! 

Babyn i bilen. 
Vid busshållsplats.
Ja, en kort saga för mjölen-babyi mataffären. Lite pinsamt...
"Familjebild" med babyn.

Men jag får bättre betyg om jag tar med babyn till dessa platser så...


En dag kom Dack Virnig, känd som "Mountain Dew Men" till OSD för en föreställning. 


Dack Virnig är faktiskt en talangfull och väldigt bra med att berätta historier.

Happy birthday to Dr. Seuss.
(Rödvit hat-dag)


En helg kom en kompis över och vi tillbringade vår helg i TGI Friday resturang och bio.
Under väntetid för bio hade vi vi lite kul i fotoautomat.


Skoldagar som vanligt.
I torsdags blev jag inbjuden till en liten fest i "Senior Lägenhet" för middagen och social tid.




Vi ses nästa gång!


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela