Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Spring play & spring break

Publicerad 2016-04-25 03:04:27 i Allmänt,

Heeeeeej


Det har varit ett tag sedan jag lade upp inlägg så här är det!

Spring play (vår teater) med min dramaklass. Den allra sista teater. Ja, jag kommer att sakna teater.



Så är det äntligen LOV för mig!
Vi kör mot Arkansas för att besöka värdmoster och hennes familj där. 
Vi tog en stop i Missouri för att sova där i en natt hos en av värdmammas vän i St: Louis.
Utsökt frukost....
Om ni någonsin besöker St: Louis, åk till City Museum!





Gratis wi-fi? Ja, tack!

Så var vi framme!
Under veckan åkte vi till en liten europeisk stad i Arkansas. 



Samt besökte vi en väldigt gammalt hotell.
Det finns en myt som säger att det finns några spöke i hotell, några har också försvunnit efter en natt där.
Konstigt nog så är det många kunder som checkar in ändå.


Native American Museum.




En dag-promenad.




Japansk lunch.


Crystal Bridge Museum.



En massa påskgodis!

Safari Zoo.


Så kör vi tillbaka till Ohio.
En kort stop i Graceland, Tennessee och besöker Elvis huset.





Så var vi tillbaka till Ohio.
Värdföräldrar jobbar. Tova har skolan. Vad gör jag under mitt lov?
Resar till Austin, Texas!


Boots, boots och boots! Typisk Texas!
Texas Taco, utsökt men väldigt starkt!

Så besökte jag en liten affär med massor olika starkt såser. 
Habanero popcorn? Nej, tack.

Så besökte jag Texas School for the Deaf. En väldigt fint ställe.



Dagar i Texas har kommit till slut, så flyger jag tillbaka till Ohio, stopp vid Chicago och det snöar!

Så blev det problem. Jag var tvungen att vänta med de andra i flygplats för att det var en snöstorm. Jag blev sex timmar försenad men tur att jag har en fantastisk vän som hämtar mig och åt middag.


Lovet är slut. Tillbaka till vardagar!
Joel Barish har kommit till OSD för en föreställning. 


Deaf Nation Expo.
Träffade Hedy/Heidi, en känd döv skådespelare.

Amerikanskt bröllop för andra gången. 







Äntligen åkte vi till IKEA!

Svenskt lunch, åh, jag har saknat dig!


Skåne, min hemstat, vi ses om en månad!





Så var det allt för idag!

Vi ses nästa gång. 
( det blir nog en sista inlägg nästa gång innan jag är hemma i Sverige..... 😢)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela