Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Skolan, volleyball och sjuk

Publicerad 2015-09-01 00:13:00 i Allmänt,

Hej hej hej

What's up? 

De senaste dagarna har varit lugnt, lite tråkigt men annars lugnt. 

Läxor som vanligt. Inget speciellt att berätta.

Volleyball är fortfarande tufft men jag har börjat vant mig vid det. Men....
Träningen var inställd i torsdags pga elever som bor i elevhem skulle åka till karusell eller något sånt så coach av basket sade åt oss att vi skulle ha träningen på en söndag kväll istället. Så efter sista lektion åkte jag hem och det var skönt att slippa träningen för en gångs skull. Men oturen släpper mig aldrig. 

Precis när jag satt i bilen medan värdpappa skulle hämta värdesyster så fick jag en meddelande från min lagkamrat i volleyball och hon sa:

"Redo för imorgon?"

"Imorgon?"

"Volleyball träning?"

"Bill (coach av basket) sade att vi skulle ha träningen på söndag?"

"Jo, det stämmer. Men vi ska också ha träningen imorgon. Coachen (volleyball) sade åt oss att träningen var inställd men någon frågade om vi kunde ändå träna imorgon"

Vad i helvete? Mitt humör började sjunka...

"Seriöst? När ska vi träna?"

"Kl 05:30"

Vaaaa? 05:30? Som på morgon? 

"05:30 på morgon? Eller menar du nog att vi tränar på eftermiddagen?"

"Nej, på morgon. Vi kan inte träna på eftermiddagen pga busstider så vi tränar kl 05:30 på morgon"

Mitt humör sjönk ändå djupare. Plötsligt såg jag att värdpappa knackade på fönstret. Han frågade om något var fel. Han kunde se att jag var arg. Jag berättade om träningen. 

Jag var ingen morgonmänniska. Jag avskyr att vakna tidigt på morgnarna. Och jag skulle vara tvungen att vakna ännu tidigare pga jag bor inte i elevhem. 
Men värdpappa smsade personalen i elevhem och frågade om jag kunde sova där.

De godkände så jag packade snabbt och vi körde dit. Vi var framme sent på kvällen. 

På morgonen därpå så väckte en av min lagkamrater mig och jag klädde snabbt på mig trots jag skulle kunna somna när som helst. Så trött var jag...

Vi gick till gympasalen och började träningen kl 05:30-07.00. 

Efteråt var jag också tvungen att visa en teater som bestod av olika hjältar med min klass i drama. Så vi visade teatern och jag var inte direkt proffs på ASL. Jag fick rollen som gudinnan Freyja. Jag visste inte hur jag skulle spela som gudinna så jag valde "diva"-rollen.
Publiken njöt av teatern, tack och lov. 

Många sade åt mig att jag gjorde ett bra jobb. Till och med dramaläraren sade att jag har ett diva-själ... 

Så till slut av dagen besökte en vän mig och vi åkte till Easton Mall och shoppade lite. Kvällen efteråt grillade vi lite marshmallows.

Igår åkte vi tillbaka till skolan och tränade volleyball men jag var ganska ofokuserad och kände att jag hade feber och coachen märkte det så hon bad mig att åka hem och vila.

Så just nu vilar jag och sovit. 

Här är lite bilder:

Volleyball var inställd så självklart åkte vi till Starbucks. Bilden togs innan jag fick veta att vi skulle träna på morgon därpåz


Teatern.



Min klass i drama.
Soldaten, Harry Potter, Malala, en normal tjej, Batgirl, Batman och Freyja.



I lördags åt vi lunch i Easton mall. Stället Chipotle är en av världens bästa lunchställe, lovar.



Marshmallows med kex och choklad. Typiskt Amerika. 


Vi ses nästa gång!


Kommentarer

Postat av: Daisy O Kirkegaard

Publicerad 2015-09-01 06:55:30

Hej

Her i Sverige ( altså fra mit arbejdsplats) har haft lavet det " Marshmallows med kex og chokolade" Det smagte virkelig godt og så har jeg aldrig lavede det før under da jeg bor i Danmark. Det er altid hyggeligt at lære de nye ting. Så må det være at nogle af min kollega har lært det fra USA? Ja jeg har altid sagt at du passer noget til teater eller noget med nyhed-tegnsprog. Det er du også oftes på din Østervångsskolan da du gik der under folkskolen. Måske skulle du overvejer dig at være som nyhed-tegnsprog? eller noget med tv-avisen?¨

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela