Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Åt skogen med visumet...eller inte?

Publicerad 2015-06-30 22:02:14 i Allmänt,

Heeeeeeeej

Det var ett tag sedan jag skrev någonting i bloggen. Har varit alltför upptagen med att sura... Eftersom sommaren har inte riktigt dragits till Skåne än.
Kom igen, solen. Du kan bättre än så!

Och så är det visum..
Vad var den första ni tänkte på när ni ser ordet "Visum"?
Mitt första tanke var "Hoppas att det blir lätt att fixa det" men som vanligt så har jag aldrig tur vid min sida.

Det tog en månad att fixa allt med visumet. Ja, ni såg rätt. EN MÅNAD.
Ärligt så ville jag nästan ge upp med allting, med vaccinationer, med papper som jag måste skriva på, att ringa organisation om hjälp och mer!

Jag kommer aldrig att tänka:
Nu är jag färdig med allt!

Jag blir nog färdigt när min fötter står vid min nya hem i Columbus, Ohio.

Ett jävligt år. Ett jävligt år att fixa det. Att bli en utbytesstudent tog ett jävligt år.Det borde vara enklare än så. Men nej. 

Jag borde nog inte skriva detta och tjata eftersom jag borde vara tacksam att jag får åka dit, eller hur???

Snart blir det 40 dagar kvar!
Jisses, kan jag bli mer nervös än så här?


/ längtansfullt tjej här 






OBS: Bilden är tagen från mitt sovrum.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela