Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Min födelsedag

Publicerad 2015-08-26 01:36:21 i Allmänt,

Hej

Idag blev jag 17 år, men helt ärligt så känner jag mig fortfarande som en femtonåring

Frågan har säkert funnits i din hjärna:
"Hur firar man födelsdag i USA?"

Förvånat nog så var det ett viktigt dag men det var få som visste att jag fyllde år. En lärare i skolan fyllde också år så de ställde upp skylten "Happy Birthday" utanför hennes klassrum och köpte en massa munkar och kaffe till henne. 

Som sagt, det var få som visste att jag fyllde år men de som visste, de kom direkt till mig och gav ett stor kram och sa "grattis på födelsdag!". För dem var det tydligt viktigt. 

Efter lunchen fick min engelsklärare redan på det så han gav mig en liten påse "M&M" och skrev en lapp som stod: Grattis på födelsedagen, Josse.
Ärligt så tycker jag om engelsklärare för att man fick äta choklad eller tuggummi i klassrum. Läraren bjöd till och med en tuggummi till oss!

Efteråt gick jag med de andra tjejerna till volleyball träning som vanligt och det var väldigt hårt träning men som vanligt så kände jag ett stor glädje inom mig, för att jag hade gjort det.

Lillasystern bakade "No-bake cookies" för efterrätt och det var en av de bästa cookies jag någonsin smakat.

Just nu gör jag läxor, som jag får varje dag.. Ni har tur. Vissa dagar behövde ni inte göra läxor men för oss ska man göra det VARJE DAG :/


Jag hann med att fota High School korridoren imorse.

Choklad som jag fick från engelsklärare men bilden togs efter jag hade ätit choklad 😊


Värdpappa och systern hämtar mig efter träningen. En surpuppa syster som vanligt 😊


Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2015-08-26 17:43:47

Haha läxor varje dag - det känns igen! Så var det för mig. Ovanligt om man ej fick läxor. Hade i princip läxor i alla ämnen. Men plugga på och uppleva mycket!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela