Life as an exchange student

Life is an adventure. Take risks

Helgen i Lake Erie

Publicerad 2015-08-17 16:23:27 i Allmänt,

Hej

Redan en ny inlägg här, hoppas att ni inte blir besviken ☺️

Förra inlägg berättade jag om ankomsten och sånt som hände där. Men ifall överlevar jag och har bott här i snart en vecka. Tiden gick fort och jag hoppas att det inte gick lika fort framåt. 

Men jag ska inre babbla om tiden utan att berätta vad jag har gjort sedan dess. I torsdags har jag åkt till en stor mall som kallas Easton. En jättefin mall, seriöst. Där träffade jag några människor som också går på OSD. Vissa av dem ska vara i min klass. Det var inte svårt alls att kommunicera med dem som jag trodde. Men de tecknade väldigt fort, kanske tre gångar fortare än vi brukar teckna. Men de var väldigt kul att umgås med. 
Så i fredags åkte vi till Lake Erie. Vi besökte några släktingar som bor där och stannade där i två dagar. Vi har promenerat vid sjön, läste böcker och slappnat av. Det var väldigt skönt. 
Vi har även åkt till sjön för att se solnedgången och det var otroligt vackert. Men ni kan nog förstå att amerikaner är inte typen som promenerar mycket så de brukar köra en typisk golfbil till ställe trots att det tar bara två minuter att promenera där, haha. 
När vi skulle åka tillbaka så frågade jag vänligt till värdmamma om jag fick prova att köra. Hon tvekade lite men slutligen sade hon ja. Så jag satte mig i framsäten och körde. Det var väldigt kul att köra golfbil i skogen. Tack och lov så var jag bra på det och kom fram helskinnad. 
Idag ska jag åka till OSD och får schema och imorgon börjar min första dag i OSD. 


Mot Lake Erie. Självklart dricker vi starbucks och läser!



Solnedgången.

Inte en perfekt bild men äsch

Det är dom som bor i huset. Väldigt trevliga paret!



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-17 18:36:39

Var det ikke værtefamilie som ejer den sommerhuset? Eller er der deres venner som ejer det? Dejligt billede og fik du gjort at gå tur og ikke bare kørt rundt med golfbil?

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-18 02:38:16

Så fint at du besøkte onklen og tanten min på stranda. Håper på at vi treffes snart. Hilsen Alex

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela